Optimizarea conversiei – de ce este atât de importanta?

Un mare accent in lumea marketingului pe internet se pune pe cresterea traficului prin intermediul mass-media sociala si pe cautarile organice. Este foarte bine pentru marketeri sa se concentreze pe SEO si social media, dar ar putea sa le scape potentialii clienti printre degete daca daca uita sa se concentreze si pe rata de conversie.

Ce este optimizarea ratei de conversie?
Optimizarea de conversie inseamna cresterea ratei la care site-ul transforma vizitatorii in clienti. Exista cateva modalitati de a face acest lucru si toate acestea sunt la indemana oricaui proprietar de afaceri online.

Un alt mod de a gandi despre optimizarea de conversie este atunci cand un vizitator intra intr-un supermarket, iar odata ce cumpara ceva devine client – aceasta este o conversie. Pietele competitive muncesc din greu pentru a se asigura ca clientii intotdeauna fac o achizitie sau chiar mai multe pe termen lung.

O conversie nu este pur si simplu vinderea doar a unui produs, ci este nevoie sa se lucreze la ceea ce este o conversie pentru site-ul respectiv.
Aici este un exemplu de perechi de conversii.
· Clientul viziteaza site-ul si completeaza un formular de contact
· Clientul viziteaza site-ul si face o achizitie
· Clientul viziteaza site-ul si face o donatie
· Clientul viziteaza site-ul si citeste continutul
· Clientul viziteaza site-ul si se uita la un film
· Clientul viziteaza site-ul si lasa un comentariu
Toate cele de mai sus sunt exemple in mare de conversie, dar ele variaza destul de mult.

De ce ar trebui sa se creasca rata de conversie?
Sa spunem, de exemplu, ca avem 100 de vizitatori care vin la site si doar 10% dintre ei au fost transformati in clienti, ceea ce ar insemna ca doar 10 oameni au facut o achizitie. Daca se creste traficul la 200, ar putea fi atunci 20 de clienti care ar face o achizitie. Acum, daca se creste rata de conversie la 30%, atunci 100 de vizitatori ar deveni 30 de clienti si 200 de vizitatori ar deveni 60 de clienti.

Optimizarea conversiei este o modalitate foarte buna de a creste rentabilitatea investitiei, deci se recomanda sa se faca un raport al site-ului si sa se uite la zonele sale pentru a-l imbunatati sau a-l face mai proeminent.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>